Telefon ikonÅpne/lukk meny
Nyttige tips –
artikler om rekruttering

Artikler

Feilansettelser koster mye tid, penger og frustrasjon. Du kan kanskje kjenne deg igjen i påstanden om at en leder bruker 80 prosent av tiden sin på de 20 prosent ansatte som bidrar minst.

I utgangspunktet finnes det ikke feil mennesker eller feil jobber, det finnes bare dårlige kombinasjoner av mennesker og jobber. I denne artikkelen vil du finne tips og råd om hvordan du får ansatt rett person i riktig stilling.


Referansesjekk – bortkastet tid eller en kilde til avgjørende informasjon?

Publisert 6. september 2017


5 kjappe med Mr Garderobe-Mannen

Publisert 14. juni 2017


Fra genierklært til vandrende katastrofe

Publisert 25. november 2016


Repekt for andres tid

Publisert 28. oktober 2016


Påskekyllinger er til pynt – kamphaner er som regel å foretrekke når noe skal gjøres!

Publisert 22. mars 2016


Jobbintervju

Publisert 3. februar 2016


Ansett den rette selgeren

Publisert 6. oktober 2015


Tester, andregangsintervju og prøvetid

Publisert 25. februar 2015


Personlighetstest – hva måler den?

Publisert 17. februar 2015


Hvordan skrive en god stillingsannonse

Publisert 12. februar 2015