Telefon ikonÅpne/lukk meny
 

Personvernerklæring

Performia er opptatt av å beskytte og respektere personvernet ditt i samsvar med EUs personvernforordning (2016/679) av 27. april 2016 (General Data Protection Regulation, GDPR). Denne personvernerklæringen forklarer når og hvorfor Performia International AB (på vegne av Performia Norge AS) samler inn personopplysninger på våre nettsider, hvordan vi bruker dem, under hvilke omstendigheter vi kan videreformidle dem til andre, og hvordan vi ivaretar opplysningenes sikkerhet.

Vi har forsøkt å gjøre dette så enkelt som mulig, men dersom du ikke er kjent med uttrykk som informasjonskapsler, IP-adresse og nettleser anbefaler vi at du googler disse nøkkelordene først. Ditt personvern er viktig for oss, om du er ny eller eksisterende bruker eller kandidat. Vennligst ta deg tid til å bli kjent med vår personvernerklæring. Dersom du har spørsmål er du velkommen til å kontakte oss på privacy@performia.net.

Viktig informasjon

Hvem er vi? Performia International AB, Bergviksgatan 27, Sodertalje 15250, Sverige er dataansvarlig for databeskyttelseslovgivningen i EU (GDPR) og selskapets databeskyttelsesansvarlig kan kontaktes på privacy@performia.net. Våre tjenester leveres direkte av Performia International AB eller av våre datterselskaper og tilknyttede selskaper av Performia International AB, som er separate og uavhengige juridiske enheter.

Hvert enkelt lands nettside under performia.com leveres av en selvstendig enhet innenfor Performianettverket.

Endringer i denne personvernerklæringen. Performia forbeholder seg retten til når som helst å endre denne personvernerklæringen. Den gjeldende versjonen vil alltid være tilgjengelig på nettsidene våre. Vi oppfordrer deg til å sjekke personvernerklæringen fra tid til annen for å forsikre deg om at du er fornøyd med eventuelle endringer.

Hvilken informasjon samler vi inn?

Vi samler inn en rekke opplysninger om deg, slik at du kan bruke tjenestene våre. Denne informasjonen kan omfatte:

  • Informasjon du gir oss
    Som vår kunde: Vi innhenter din e-postadresse, navn og etternavn, foretaksnavn, foretaksadresse, telefonnummer og bedriftsinformasjon som kreves for finansielle transaksjoner.
    Som kandidat: Vi innhenter din e-postadresse, fornavn og etternavn, adresse, CV, fødselsdato (hvis tilgjengelig), bilde (hvis tilgjengelig), IP-adresse samt analyser og tester du har besvart.
  • Informasjon om datautstyr: Når du rapporterer problemer med tilgang til vårt system, innhenter vi informasjon om datautstyret du bruker –  så som type operativsystem, om du bruker datamaskin eller smarttelefon, IP-adresse på enheten du bruker, nettleser, skjermoppløsning. Disse dataene hjelper oss med å identifisere problemet og løse det raskere.
  • Logginformasjon: Når du bruker våre tjenester eller ser på innhold levert av Performia International AB, samler og lagrer vi automatisk informasjon i våre serverlogger. Dette inkluderer:
    – Detaljer om hvordan du bruker våre tjenester
    – IP-adresse
    – Informasjonskapsler som kan identifisere nettleseren din
    – Plassering (din lokasjon)
  • Informasjonskapsler og lignende teknologier. Vi bruker ulike teknologier for å samle inn og lagre informasjon når du besøker Performias nettsted. Dette kan omfatte bruk av informasjonskapsler og lignende for å identifisere nettleseren eller enheten din. Vi bruker også disse teknologiene til å samle inn og lagre informasjon når du kommuniserer med tjenester vi tilbyr. Vi bruker Google Analytics som hjelper oss med å analysere trafikken til våre nettsteder, og vi bruker informasjonskapsler for statistiske formål – vi samler inn informasjon om hvordan de besøkende bruker nettstedet vårt.

Hvordan bruker vi informasjonen?

Vi bruker informasjonen vi samler inn på følgende måter:

  • Drifte, vedlikeholde og forbedre våre tjenester.
  • For å opprette din konto og identifisere deg som bruker/kandidat.
  • For markedsføringsformål – dette kan inkludere avtaler, e-postmeldinger, meldinger fra systemet, undersøkelser eller andre nyhetsbrev. Du kan når som helst melde deg av vår e-postliste. Våre nyhetsbrev inneholder alltid en avmeldingslenke.
  • For å sende deg administrativ kommunikasjon. Disse kan omfatte administrative e-poster, bekreftelser, tekniske varsler, oppdateringer og sikkerhetsvarsler.
  • Å svare på dine kommentarer og spørsmål, og gi deg brukerstøtte.
  • Å beskytte, undersøke og avskrekke mot falsk, uautorisert eller ulovlig aktivitet.

Gjennomsiktighet og valg

Vårt mål er å være tydelig på hvilken informasjon vi innhenter, slik at du kan velge hvordan den brukes.

Du kan få tilgang til, korrigere eller slette persondataene dine ved å logge deg inn i vårt system.

Du kan slette informasjonskapslene i nettleseren din eller blokkere dem. Det er imidlertid viktig å huske at våre tjenester som tilbys på våre nettsider, ikke fungerer som de skal hvis informasjonskapslene er deaktivert.

Tilgang og oppdatering av dine personlige opplysninger

Når du bruker våre tjenester, tar vi sikte på å gi deg tilgang til dine personlige opplysninger. Hvis denne informasjonen er feil, forsøker vi å gi deg måter å raskt oppdatere eller slette den – med mindre vi må beholde denne informasjonen av legitime forretningsformål eller juridiske formål.

Vi tilstreber å opprettholde våre tjenester på en måte som beskytter informasjon fra utilsiktet eller ondsinnet ødeleggelse. På grunn av dette kan vi ikke umiddelbart slette gjenværende kopier og informasjon fra våre aktive servere, og det kan ikke umiddelbart fjernes informasjon fra våre backup-systemer.

Informasjon vi deler

Vi deler ikke dine personlige opplysninger med selskaper, organisasjoner eller personer utenfor Performia med mindre ett av følgende forhold gjelder:

  • Tredje part utpekt av deg. Vi kan dele dine personlige opplysninger med en tredjepart der du har gitt ditt samtykke til det. ·
  • Tredjeparts tjenesteleverandør (gjelder kun for kunder). Vi kan dele dine personlige opplysninger med våre tredjeparts tjenesteleverandører som tilbyr tjenester som dataanalyse, fakturering, informasjonsteknologi og relatert infrastruktur, e-postlevering og andre lignende tjenester. Vi krever at våre tredjeparts tjenesteleverandører kun bruker din personlige informasjon for å levere de tjenestene vi har bedt om.
    Våre tredjepartsleverandører er:
    – RAYNET s.r.o., Francouzska 6167/5, Poruba 70800, Ostrava, Tsjekkia
    – QUANDA International s.r.o., Podebradska 206/57, 198 00 Praha 9, Tsjekkia
    – Sengrid, 1801 California Street, Denver, CO 80202, USA
    – SMSAPI – ComVision sp. z o. o., ul. Toszecka 10,144-100 Gliwice, Polen
    – Equinix Inc.
    – Via Francesco Sforza 13, 20080 Basiglio (MI), Italia
    – LibertyLine s.r.l. – Via Macaggi 17, 16121 Genova, Italia
    – Fortnox AB, Bollgatan 3B, 352 46 Växsjö, Sverige
  • Konsernrelaterte endringer. Vi kan dele personlig informasjon når vi foretar en forretningsavtale, eller forhandler om en forretningsavtale som involverer salg eller overføring av hele eller deler av vår virksomhet eller eiendeler. Disse detaljene kan inkludere enhver fusjon, finansiering, oppkjøp eller prosedyre ved konkurs.
  • Administratorer. Kontoen din administreres av våre lokale lands administratorer. Det betyr at administratoren og forhandlerne som gir brukerstøtte til organisasjonen eller til deg som person, har tilgang til kontoinformasjonen din (inkludert e-post og andre data). Landadministratoren kan:
    – Se statistikk for din konto – bruk av tjenestene.
    – Logge inn på kontoen din for å hjelpe deg med å løse problemer.
    – Slette eller avslutte din bruker.
    – Få tilgang til, eller lagre informasjon, som er lagret som en del av kontoen din.
  • Annet. Vi kan dele personlig informasjon som vi mener er nødvendig eller hensiktsmessig for a) å overholde gjeldende lover; b) å overholde lovlig anmodning og rettslig prosess, herunder å svare på forespørsler fra offentlige myndigheter om å oppfylle nasjonale sikkerhets- eller rettshåndhevelseskrav; c) å håndheve vår personvernerklæring; og d) å beskytte våre rettigheter, personvern, sikkerhet eller eiendom, og/eller deg eller andre.

Sikkerhet

For å beskytte personopplysningene dine tar vi alle nødvendige forholdsregler og følger alminnelig bransjestandarder for at de ikke skal bli mistet, misbrukt, gis urettmessig tilgang til eller bli avslørt, endret eller ødelagt.

  • Vi krypterer tjenestene våre ved hjelp av SSL (kryptert forbindelse).
  • Vi begrenser tilgangen til personlig informasjon til de av våre ansatte, entreprenører og agenter som må ha den informasjonen for å behandle den for oss og/eller å levere tjenesten til deg. Disse partene er underlagt konfidensialitetsklausuler.

Anonyme data

Når vi bruker begrepet «anonyme data», refererer vi til data og informasjon som ikke tillater at du kan identifiseres, enten alene eller i kombinasjon med annen informasjon som er tilgjengelig for en tredjepart.

Vi kan opprette anonyme data ut fra personopplysningene vi mottar om deg og andre personer hvis personopplysninger vi samler inn. Anonyme data kan inneholde analyseinformasjon og informasjon som er samlet inn av oss, ved hjelp av informasjonskapsler. Vi gjør om personopplysninger til anonyme data ved å ekskludere informasjon, for eksempel navn, e-postadresse, telefonnummer og annet som gjør at informasjonen kan spores til deg. Vi bruker de anonyme dataene for statistiske formål og for å forbedre våre tjenester.

Informasjonsvalg og endringer

Opt-out: Du kan kontakte oss når som helst å melde deg av a) salgsfremmende kommunikasjon, b) enhver ny behandling av dine personlige opplysninger som vi kan utføre utover det opprinnelige formålet, eller c) overføringen av dine personlige opplysninger utenfor EU. Vær oppmerksom på at bruken av hele eller deler av nettstedet eller tjenestene våre trolig ikke vil fungere etter en avmelding eller sletting.

Tilgang: Som bruker av systemet kan du når som helst få tilgang til informasjonen vi har om deg, ved å se på kontoen din.

Flytte: Som kandidat er dine personlige opplysninger flyttbare – du har mulighet til å laste ned dataene dine i en PDF for deretter å flytte den til en annen tjenesteleverandør etter ditt eget ønske.

Slett og glem: I visse situasjoner, for eksempel når informasjonen vi har om deg, ikke lenger er relevant eller er feil, kan du be om at vi sletter persondataene dine. Ellers slettes alle data om kandidater automatisk etter 5 år.

Hvis du har glemt din innloggingsinformasjon, vennligst kontakt oss direkte på privacy@performia.net eller via vår hjemmeside. På forespørsel vennligst oppgi a) hvilken personlig informasjon det gjelder b) firmanavn c) din e-postadresse du brukte til å logge deg inn med og d) hvilken av de ovennevnte rettighetene du vil håndheve. For din beskyttelse kan vi bare gjennomføre forespørsler med hensyn til personlig informasjon knyttet til den spesifikke e-postadressen du bruker til å sende oss din forespørsel, og vi må kanskje bekrefte identiteten din før forespørselen din kan implementeres. Vi vil forsøke å besvare forespørselen din så raskt som mulig.

Vær oppmerksom på at vi må beholde visse opplysninger for opptak og/eller for å fullføre eventuelle transaksjoner du begynte før du ba om endringen eller slettingen, med mindre en lengre oppbevaringsperiode kreves eller tillates ved lov (for eksempel reguleringsformål). Når du mottar salgsfremmende e-postmeldinger fra oss, kan du også abonnere eller fravelge ved å klikke på linken nederst på et nyhetsbrev. Du kan ikke velge bort å motta administrativ kommunikasjon. 

Brukeruttalelser og tilbakemelding

Vi mottar ofte brukeruttalelser og kommentarer fra brukere som har hatt positive erfaringer med tjenestene våre, og vi publiserer dem av og til. I slike tilfeller innhenter vi den enkeltes samtykke før en slik tilbakemelding publiseres på våre nettsider.

Vi oppbevarer dine personlige opplysninger privat og trygt.