Stillingsannonse
Stillingsannonser som gir deg de beste søkerne.
Priseksempel: Utforming av stillingsannonse, inkludert annonsering på www.finn.no/jobb kr 9.900,- for en heltidsstilling (kr 4.500,- for deltidsstilling).
Performias tekstforfatter har skrevet over 1000 stillingsannonser i de fleste vanlige stillingskategorier de siste årene. Dette er erfaring du kan dra nytte av!
En god stillingsannonse er avgjørende for å nå de beste kandidatene
Stillingsannonsen er markedsføring av stillingen. Det finnes noen få viktige grunnregler når du skal lage en god stillingsannonse:
- Bruk dobbelt så mange du og deg som vi – du henvender deg til søkeren og bruker en innbydende form. Ord som «vedkommende» og «søkeren» skaper distanse. «Det er et krav at vedkommende søker har …» kan enkelt erstattes med «er du …» eller «har du …».
- Vær inkluderende – hvis det ikke er et absolutt krav, så kall det ønskelig fremfor krav.
- Hvis du legger for mye vekt på å selge inn godene, får du søkere som er mer interessert i godene enn det å få jobben gjort.
- Ikke overselg stillingen. Vær ærlig. Ikke prøv å selge noe du får problemer med å levere.
- Vær tydelig og ha et klart budskap med hensyn til arbeidsoppgaver og det som skal leveres i stillingen.
- Dersom du bruker utbredte uttrykk som kreativ, løsningsorientert, resultatorientert, selvstendig, initiativrik og lignende, så forklar hva du mener og hvorfor det er viktig.
- Våg å skille deg ut. Lek litt med ord, og finn en punch-line som vekker de aktuelle kandidatenes interesse.
Det er selvsagt viktig å bruke et språk som «treffer» den du ønsker å nå. Det er ikke alltid lurt å sette en kreativ markedsfører til å skrive en stillingsannonse for en regnskapsmedarbeider. Kreativ regnskapsføring er som kjent lite populært!
Kontakt oss neste gang du skal lage stillingsannonse.